dilluns, 1 de desembre del 2014

Encontre d'escriptors d'Eivissa, Formentera i la Marina Alta


(Foto: Txin Javier Ruiz)

El proppassat dissabte vaig participar a la trobada entre escriptores i escriptors de la nostra comarca i de les illes Pitiüses que va organitzar a Dénia la fundació Baleària. L'acte  va aconseguir crear un ambient tan entranyable com interessant, a mi ja m'ho va semblar mentre es desenvolupava, però de vegades la percepció de qui actua és diferent de l'espectador. Ahir i avui, però, he parlat amb gent que hi va assistir i he pogut copsar que no era només la meua impressió.
Tot i que ja ho he sentit moltes altres vegades, l'acte d'ahir em va reafirmar en la creença que els recitals poètics contribueixen amb molta força a trencar el prejudici que "la poesia no m'agrada, és avorrida i no l'entenc...", que aquest retorn als orígens (poesia= oralitat, musicalitat, espectacle...) té molt de recorregut. El dissabte tot això es va acomplir d'una manera força arrodonida. A mi, particularment, em van engrescar molt els poetes illencs, una realitat literària rica i variada que desconeixia. Un exemple a seguir.