dissabte, 24 de juliol del 2010

Viure i llegir, una sàvia partitura



   La lectura ha estat per a mi -des de ben petit - un anhel i un plaer essencials pels qual m'he deixat  arrossegar talment els  cants de les homèriques sirenes. Trobar complicitats amb aquest vici, una de les més íntimes alegries. 
   Compartir lectures amb Pilar ha estat des de l'inici un dels fets més gratificants de la nostra aliança. Lectora tan humil com competent, em fascina la seva subtil percepció del procés de destil·lació literària i la seva manera senzilla i vivencial d'explicar-la i de valorar-la. D'aquí la meva afecció per les impressions de lectura que  ella reflectia de manera tan breu com sintètica en un quadern, com un bell tresor amagat, que jo  pensava que hauria de ser compartit per molta més gent.
   Finalment, la meva companya s'ha decidit ha plasmar  en un bloc, Viure i llegir, les petjades de la seva avidesa lectora. El resultat és un acostament breu però ben  acurat,  rigorosament personal i independent, a obres sempre interessants.
   Un bloc que, almenys així m'ho sembla, paga la pena de visitar.