dissabte, 9 d’abril de 2011

Afinitats electives: Rong Rong, l'orient truca a la porta




   La fotografia que encapçala aquesta entrada va ser, per a mi, la primera notíca de l'existència de Rong Rong (Zangzhou, 1968). Hem va impressionar la capacitat d'aquella imatge de dos cossos quasi amagats amb els dos braços extesos i les mans agafades, per transmetre el sentiment de la unió amorosa, una plenitud que se sobreposa al buit i l'aïllament de la neu, amb aquelles petjades dels  amants que semblena projectyar el lligam cap al futur. Després he sabut que la imatge forma part de la sèrie in Fiji San, on el fotògraf i la seva companya , la també fotògrafa japonesa Inri, fotografien el seu viatge al mític mont nipó.
   A més a més de les fotografies sobre viatges o sobre la vida domèstuica, quotidiana. La parella és coneguda també per la realització d'altres reportatges centrats en el creixement especulatiu i la devastació de la ciutat moderna, com la fotografia que mostrem al final.
   Rong Rong va adquirir celebritat a partir dels noranta com un del màxims exponents de l'avantguarda artística xinesa i com a màxim exponent de la modernització de  la fotografia xinesa contemporània. Les seues fotogràfies, captades majoritàriament a través d'una càmera analògica, tenen una gran càrrega simbòlica i un bany especial de poeticitat que aconsegueixen bastir un pont ben suggerent entre les mirades d'orient i d'occident.





1 comentari:

zel ha dit...

com un bocí d'una bonica sardana...