dijous, 4 de febrer del 2010

Comuna presència (versions de René Char, 34)




La doble trena


Empall dels Vosges

Bellesa, la meva benplantada, per viaranys tan sòrdids
En l’etapa de les llanternes i el coratge clos,
Que jo em glaci i que tu siguis la meva dona de desembre.
La meva vida futura, és el teu rostre quan dorms.


                                                                                                                                                         1939




Sobre el palmell de Dabo

Ves besada meva, deixa el frágil jóc,
S’ha retrobat el teu amor, un bedoll te’l lliura.
La resina de l’estiu i la neu de l’hivern
Han fet la guàrdia.


                                                                                                                                       Estiu de 1953


La parole en archipel