dimecres, 26 de novembre del 2014

Afinitats electives: Flor Garduño, la dona somni.




Vaig descobrir i em vaig interessar pel treball de la fotògrafa mexicana Flor Garduño (1957) gràcies a l'amic, i també fotògraf,  Paco Martí, amb qui he publicat  "Dormir", un treball cooperatiu de narració i imatges integrat dins el projecte  6000 estúpids i 10 més, que es va presentar a la III Nit de Contes i Fotorgrafies al Papau,  a la ciutat de Gandia. 
L'obra de Flor Garduño m'ha impressionat notablement per la força de suggestió que impregnen les seues imatges, revelades en escala de grisos i centrades en les natures mortes, els retrats i els nu.
El que més m'ha interessat de la seua mirada introspectiva ha estat la captació del món ritual, màgic de la població indígena, com també  la relació subtil que estableix entre dona i natura endins d'un àmbit oníric.