-
Res és, perquè tot es mou? Res hi
ha sense el moviment? No hi ha essència, sinó autenticitat?
- La creació i el plaer cavalquen ones magnètiques. Bateguem entre la llibertat i l’apropiació mútua, entre la singularitat i la interpretació, entre la consumació i la realimentació. La vida subsisteix mentre és dinàmica. Tot es mou perquè és finit
- La creació i el plaer cavalquen ones magnètiques. Bateguem entre la llibertat i l’apropiació mútua, entre la singularitat i la interpretació, entre la consumació i la realimentació. La vida subsisteix mentre és dinàmica. Tot es mou perquè és finit
-
Subjecte vital significa xoc amb
el món, que és indivís i sotmés. Tot és “viu” a la seva manera? Ser humà és una
irritació de la natura, ésser un “luxe”?
-
És sempre l’”interès unipersonal”,
singular, qui dona forma a les creences?
-
Només s’és plenament lliure si hi
renuncies? I aleshores, la llibertat ja és del tot inútil? La “llibertat
possible” només pot ser ”acte lliure”, la possibilitat de elegir entre opcions
que encasellen?
-
L’ésser esdevé humà per la
convulsió imperativa d’esdevenir conscient? La consciència és un ull-esberla,
la llibertat es fa possible pel llindar-parèntesi que hi posa límits, neix de
l’escissió amb el tot, acondueix a l’exili, a la parcialitat, el pecat de la
rebel·lió vers la saviesa. Podem assumir la vida perquè acondueix a la mort?
-
La intuïció és el passatge entre
el món individual/lògic i el col·lectiu/màgic. El flux humà és relligat pel
sagrat?
-
L’existència és un batec vital que
teixeix una xarxa. Els nusos que sostenen la xarxa son instants de consumació
i renaixement, a l’ensems catarsi i meravella. La mancança possibilita la
plenitud. La plenitud vital són ràfegues, només el temps de l’enjòlit.
-
La visió és una descripció mentre
què la vivència és una èpica. L’ésser només pot ser una melodia puntejada? Instants de totalitat suspesa, alienació externa als límits?
-
No hi ha llei autèntica sense
puresa, però la puresa no s’imposa, només transcorre i a l’ensems que es fa
canvia de llera.
-
Els altres són pastats per
nosaltres? En l’amor, l’individu es fon en l’espècie. Una victòria que aniquila.
El glop d’aigua depèn tant de la set com de goig d’apaivagar-la. Gosar és gojar, inseminar en la fatalitat la llavor de la meravella.
-
Tot engany, realment, és
autoengany perquè mai hi ha engany si hi ha autenticitat. L’autenticitat és tan
omnipresent com esmunyedissa.
-
És perquè és ple que el no-res és
insensible i inaprehensible.
-
I jo? Sóc (i/o/perquè) em construeixo?
Perquè puc recórrer-me mentalment? O bé, si hi aprofundeixo, només arribaré al
buit de la “inautenticitat”? És el personatge la carcassa primera, primària?
L’espill interior és un engolidor fet de vertígen i angoixa? Por negra a la
gravetat absoluta del no-res?
(Crec
que el que “sóc” podria explicitar-se d’alguna manera si extraiés el fil
constant de pensament que interconnecta, i fa “coherents”, aquestes idees que m’ha fet aflorar,
irreflexivament, la lectura d’aquests apunts gombrowiczants. Tot i que,
segurament, aquest principi generador, germinal, no es podrà expressar
“raonadament”. L’intueixo com un hàlit potencial que emana del conjunt del meu
tempteig vital, de manera tan veritable com indefinible. Poesia?)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada