dilluns, 1 de juliol del 2013

Aquella Gata dels seixanta: El Grup Escolar.




    Jo, de pàrvuls, encara vaig anar a les classes que hi havia als baixos de darrere l'ajuntament, però crec que als cinc anys (això seria el 1958) ja vaig passar al nou Grup Escolar de les Acolaies; un edifici que va suposar, sens dubte, una fita en la història del poble.
   La primera foto, com totes les de la sèrie que estic penjat, es va fer cap a mitjans dels seixanta. S'hi pot veure el conjunt de l'edifici, just damunt la gran explanació a la qual s'accedeix per amples escales.  Una escola de línies simples i allargades, amb aquelles dues entrades per a xiquets i xiquetes, la seua blancor de la calç, l'alíniament dels finestrals... A l'extrem dret apunta la caseta del conserge i la banda inferior ens mostra una part del camp de futbol, amb un tros de porteria en primer pla. 
   Un element ben interessant es la gran creu de fusta que va ser pujada una setmana santa. Crec que el fet es va produir quan tindria vuit o nou anys i recorde la impressió amb que ho vaig viure, com podeu llegir al Je me souviens... que vaig penjar el primer any d'aquest blog.
   La segona foto ens mostra una perspectiva diferent, presa de més a prop i des de l'extrem esquerre (de les xiquetes). Hom pot distinguir millor la factura i els materuials d el'edificiSi us fixeu en el gran finestal del fons podeu intuir la trilogia de la creu i les fotografies de Franco i Jose Antonio, que presidien totes les classes i dependències del centre