diumenge, 22 d’abril del 2012

Àlbum, 83. Una barberia de Porto




   Del viatge a Porto que vaig fer l'estiu de 2009, m'han quedat moltes fotos. Una d'elles és aquesta on podem veure la façana d'una barberia i entreveure'n l'interior. Un dels principals elements d'interés que la imatge -com moltes altres d'aquest mateix viatge - té per a mi és aquest aire retro, que em recorda les barberies de la meva infantesa. Mirant-la, em venen al cap aquella cofurna masculina: els espills grans i les butaques giratòries i i els flocs de cabell per terra, i els diaris i els homes llegint o parlant dels afers del poble i l'olor de locions i fragàncies i la finesa sempre embridada amb què les mans del barber realitzaven unes tasques amb un toc inevitablement d'intim,  passant sobre els cabells o rasurant delicadament la barba...